torstai 14. helmikuuta 2013

Rakkaus joka ei hylkää

 Kuuntelin joskus nuorempana omissa ristiäisissäni äänitetyn kasetin. Nyt kasetti on kadoksissa, eikä siitä enää paljon kuuluisikaan, kun äänityksen laatu oli huono ja muutenkin noiden kasettien äänen laatu huononee ajan myötä. Sen verran tuosta kuuntelukerrasta kuitenkin jäi mieleen, että muistan miten tämä papin lukema Raamatunkohta kosketti minua paljon:

"Vaikka vuoret järkkyisivät ja kukkulat horjuisivat, minun rakkauteni sinuun ei järky eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi." Jes. 54:10

Jo pienenä sylivauvana olen saanut tulla Jumalan lapseksi, osalliseksi Jumalan armosta ja rakkaudesta. Tuo Raamatunkohta vakuuttaa, että tapahtui ympärilläni mitä vain, Jumalan rakkaus minua kohtaan säilyy. Tuo lupaus kestää läpi elämäni. Se on aina Jumalan puolelta voimassa, vain minä itse voi sille kääntää selkäni, olla välittämättä ja hylätä yhteyden rakkauteen.

Elämässä ei kukaan säästy vaikeuksilta ja vähintäänkin ympäröivän maailman pahuus, ikävät uutiset ja tulevaisuuden epävarmuus helposti luovat levottoman olon. Tätä maailmaa ja elämän vaikeuksia ei pääse mitenkään pakoon. Päänsä voi välillä työntää pensaaseen, mutta kaiken aikaa ei voi pensaassakaan elää. Luin juuri Christina-lehdestä Salme Blomsterin kirjoittaman artikkelin. Siinä oli loistava ajatus tähän asiaan liittyen:

"...Maailmassa käydään yhä hyvän ja pahan, elämän ja kuoleman välistä kamppailua. Siunaus on enemmän sitä, että kristityllä on suoja sisäisessä rauhassa vaikeuksista huolimatta."

Itse koen tämän asian niin, että vaikka elän tätä monin tavoin vajavaista elämää, vajavaisessa maailmassa, tämä elämä on kuitenkin hieno kokemus ja paljon hyvää ja kaunista täynnä. Kuitenkin monina vaikeina hetkinä tunnen, että olen vain läpikulkumatkalla, oikea kotini on taivaassa. Kuinka paljon enemmän onkaan tämän elämän rinnalla se, että tiedän pääseväni kerran sinne, taivaallisen Isäni minulle valmistamaan kotiin, jossa on luvattu kaiken olevan hyvin, jossa kaikki vajavaisuus, sairaus ja pahuus on pois pyyhitty, missä kaikki kyyneleet ovat pois. Siellä saan yhdessä rakkaitteni ja kaikkien kansojen kanssa yhdessä iloiten olla lähellä Jeesusta. Siellä usko muuttuu näkemiseksi.

Ja vielä viimeiseksi minulle oikeastaan kaikkein rakkain Raamatun paikka, joka on pitkään tuonut voimaa, lohtua ja toivoa tämän elämän taivalluksen kaskellä:

"Olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, eivät enkelit, eivät henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva eivätkä mitkään voimat, ei korkeus eikä syvyys, ei mikään luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on tullut ilmi Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." Room.8

Onko sinulla jokin läheinen, rakas Raamatun kohta?

6 kommenttia:

  1. Tuo sama roomalaiskirjeen kohta on oikea voimapaikka sanassa. Sen turvín on monet kerrat löytynyt lohtu itselle sekä niille, joita rukouksissaan kantaa.

    Myös lemppareita♥:
    Ps.121
    Ps.139
    Jes.41:10
    Fil.4:6-7
    Mark.11:24
    Ps.91:4

    Ihanaa ja siunattua ystävänpäivää!!

    Suuri rakkaus ja armo on osaksemme annettu.

    Luin eilen pitkästä aikaa ilmestyskirjaa ja päällimmäiseksi jäi juuri tuon kaltaiset ajatukset, joista kirjoitit. Perillä kerran on jotakin niin valtavaa ja uskomattoman ihanaa, ettei sitä vielä edes ymmärrä. Tämä elämä on välivaihe, polku, jonka varrella on hyvä pysähdellä iloitsemaan pienistä ihmeistä, suurin on vielä edessäpäin!!

    VastaaPoista
  2. Tinttarus, kiitos noista Raamatun kohdista joita laitoit. Siellä oli monta minunkin suosikkiani, etenkin tuo psalmi 139.

    Taivasikävä taitaa vain kasvaa kun ikää tulee lisää, ehkä hyvä niin. Ilmestyskirjaa tulee harvoin luettua, kun se tuntuu aina niin vaikealta, paitsi nuo taivaskohdat, jotka ovat helmiä.

    VastaaPoista
  3. "Elämässä ei kukaan säästy vaikeuksilta..."
    Näinhän se on, vaikka miten taiten yrittää elää, vaikeuksia riittää matkan varrella. Jumalan lapselle mikään niistä ei kuitenkaan tule Isän sallimatta.

    Raamattu on täynnä minulle rakkaita kohtia. Ne vaihtelevat olosuhteiden mukaan. Jumalan Sana hoitaa ja lohduttaa joskus yllättävilläkin Raamatun paikoilla antaen ihania oivalluksia.

    Sinulla on tuossa oikealla Hilja Aaltosen kaunis runo.
    Hilja Aaltonen on päässyt Taivaan Kotiin 13.2.

    "Säveltä hiljaisuuden
    sanat ei häiritä saa.
    Kirkkaus ikuisuuden
    ihmistä koskettaa."








    VastaaPoista
  4. Nurkkalintu, kuulin tänään radio deistä Hiljan poismenosta. Kaikkea hyvää sinun kevättalven eloosi ja oloosi.

    VastaaPoista
  5. Raamatun Sana on Voimallinen,
    antaa elämän otteen nääntyväiselle;

    Psalmi
    50:15 Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä,
    niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää
    kunnioittaman minua

    Psalmi 138
    Vaikka minä kuljen ahdingosta ahdinkoon,
    sinä annat minulle voimaa elää.

    Hebrealaiskirje:
    13:5 Älkää olko vaelluksessanne ahneita;
    tyytykää siihen, mitä teillä on;
    sillä hän itse on sanonut:
    "En minä sinua hylkää enkä sinua jätä";

    Psalmit
    91:14 "Koska hän riippuu minussa kiinni,
    niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet,
    koska hän tuntee minun nimeni.

    91:15 Hän huutaa minua avuksensa,
    ja minä vastaan hänelle, minä olen
    hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus,
    minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.

    Hiljaista ja Hyvää Viikonloppua Talven keskelle!

    VastaaPoista
  6. Kiitos Herne noita hyvistä Raamatun kohdista. Hih, minun viikonloppu on tohinaa täynnä, kun tulee vieraita. Leivon ja laitan ruokaa nyt kovasti.

    Mukavaa viikonloppua myös sinulle.

    VastaaPoista